Zespół pozycjonerów
Naprawy pozycjonowania
Usuwanie filtrów nałożonych przez Google. Audyty, badania i analizy pozycjonerskie.
Czytaj więcej...CERTYFIKOWANY OPIEKUN WIZERUNKU FIRMOWEGO W GOOGLE
Oferujemy opiekę specjalisty nad firmową wizytówką w Google, realizowaną przez specjalistę posiadającego certyfikat z Google
Porozmawiaj z ekspertem o możliwościach » Poznaj szczegóły możliwości usługi »
- Bezpośredni kontakt telefoniczny z ekspertem ds. opieki w Google
Tryb komercyjny a profesjonalny
Na rynku znajdziemy: dorabiających studentów, firmy komercyjne, agencje, profesjonalne firmy internetowe i zespoły specjalistów
Usługa
Tryb komercyjny
Tryb profesjonalny
Kluczowe w tym przypadku będzie rozgraniczenie wizyty „przedstawiciela firmy robiącej strony” od konsultacji z ekspertem w sprawie strony i/lub jej pozycjonowania. Rolą przedstawiciela handlowego będzie sprzedaż, a jego wiedza z zakresu procesów planowania, budowania, wdrażania i dostosowywania stron będzie ściśle skorelowana z zadaniem sprzedaży.
Przedstawiciel handlowy jedzie do Klienta przeprowadzić proces efektywnej sprzedaży. Ekspert przyjedzie do Klienta na konsultację w sprawie zagadnień, z jakimi Klient zwraca się do zespołu.
Ekspert, jak w przypadku naszego zespołu, to specjalista z co najmniej 10‑letnim doświadczeniem w obsłudze procesów planowania i wdrażania stron internetowych w kontakcie bezpośrednim z Klientem. Misją eksperta jest doradztwo, a kiedy Klient zdecyduje się na zlecenie usług realizacji projektu naszemu zespołowi, misja eksperta zmienia swój kierunek na wspieranie Klienta w przygotowaniach materiałów, doradztwo w zakresie doboru słów kluczowych do pozycjonowania, omawianie rozwiązań proponowanych przez nasz zespół techniczny, a dalej nadzorowanie procesów wdrażania i uruchamiania projektu oraz wieloletnią obsługę powdrożeniową. Ekspertowi nie zależy na sprzedaży strony, ale na zaprezentowaniu możliwości zespołu. Taka jest idea pierwszej konsultacji. Jest ona swoistym odpowiednikiem oferty mailowej stosowanej przez firmy komercyjne.
Tak jak z przesłanych ofert mailowych od firm komercyjnych Klient wybiera najatrakcyjniejszą, tak w przypadku konsultacji z ekspertami poszczególnych zespołów specjalistów Klient wybierze najwłaściwszy zespół dla realizacji swojego projektu.
Klient otrzymuje przecież od firm komercyjnych szereg ofert i wybiera tę najbardziej mu odpowiadającą. Tak samo rzecz się ma w przypadku zapraszania ekspertów ze specjalistycznych zespołów, które w większości nie wysyłają ofert mailowych, ale zamiast tego wysyłają eksperta na konsultację z Klientem. Tu również Klient, spotykając się z poszczególnymi ekspertami, może wybrać zespół specjalistów, który mu najbardziej odpowiada. Najczęściej po konsultacji z ekspertem naszego zespołu Klient decyduje się na nawiązanie współpracy z naszym zespołem. Zdarza się jednak, że Klient decyduje się na skorzystanie z usług innego zespołu specjalistów czy wręcz z usług firmy komercyjnej.
Jeżeli strona już istnieje i zamierza się wobec niej podjąć działania modernizujące lub związane z jej przebudową, w pierwszej kolejności wykonuje się analizę strony, począwszy od jej struktur wizualnych, jak i tych niewidocznych, aż po przebadanie jej aktualnego statusu w Google. Taki audyt to bezwzględna konieczność, bez niej przeprowadzenie procesów zmian i modernizacji mija się z celem.
Osobiste doradztwo eksperta z dojazdem do Klienta, jak i analiza zasadności wyboru i doboru fraz słów kluczowych, odpowiedzialnych za kierunki właściwego pozycjonowania to proces, którego nie da się w żaden sposób porównać do samodzielnego wybierania fraz kluczowych na zasadach domniemania zasadności. Większość firm komercyjnych „zleca” wybór fraz Klientowi, podsyłając mu jedynie „wypluty” przez generator listing fraz pochodnych jego branży.
Właściwe, skuteczne i w rezultacie efektywne dobranie słów i fraz kluczowych dla strony musi zostać przeprowadzone na drodze wspólnej, często długiej konsultacji z ekspertem, opartej o wcześniej przygotowane przez zespół techniczny analizy pozycjonerskie i audyt strony.
Wybranie słów i fraz kluczowych jest elementem wstępnym do opracowania strategii pozycjonowania, która później zostanie wdrożona w stronę i skrupulatnie realizowana, jak i monitorowana przez pozycjonerów.
Media społecznościowe, opinie w Google i pozostałe tego charakteru kanały promocji strony są kluczową częścią całości promocji strony w sieci. Opracowanie strategii i planu działania pozwala na przemyślane, etapowe podejmowanie tych działań.
Opracowanie strategii promocji strony w sieci to etap niezwykle czasochłonny i realizowany przy współudziale pozycjonera, programisty, specjalistki od mediów społecznościowych, polonisty i w niektórych przypadkach grafika.
Główne założenia strategii muszą zostać skonsultowane z Klientem. Muszą one być zgodne z oczekiwaniami i założeniami, jakie Klient wspólnie z ekspertem naszego zespołu ustalili wcześniej podczas konsultacji.
Opracowanie strategii promocji strony musi odbyć się przed wdrożeniem takiej strategii, a więc przed budową lub przebudową strony. W przypadku realizacji projektu strony w firmie komercyjnej taki etap w ogóle nie ma miejsca lub jest niezwykle upraszczany i uznawany za zbędny.
Nowoczesne trendy stylistyczne z zakresu prezentacji treści na stronach wymagają dostosowań stylistycznych i polonistycznych. Wsparcie polonistki w tym obszarze zagwarantuje nie tylko poprawność językową treści, ale przede wszystkim efektywne i efektowne ich rozłożenie.
To, czy Klient zostanie zmuszony do samodzielnego przygotowania tekstów, czy też otrzyma wsparcie doświadczonego w tym aspekcie polonisty, dla wielu ma ogromne znaczenie.
Należy brać pod uwagę fakt, że czasy, w których pisało się teksty i „wrzucało na stronę”, odeszły do lamusa. Dziś teksty się stylizuje, dobiera różne czcionki dla akapitów, ustala odpowiednie odległości między wierszami i literami. Dziś teksty się eksponuje, geometryzuje blokowo i redaguje w sposób, który umożliwi ich efektywne wyświetlanie nie tylko na komputerach, ale dodatkowo na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon czy tablet.
Obróbka zdjęć, ich odpowiednie pomniejszenie, konieczne dla optymalizacji ich wagi i rozmiaru, jak i poprawienie ich kolorystyki czy naniesienie zabezpieczających znaków wodnych, dalej dopasowanie rodzaju i kolorystyki czcionek, napisów nagłówków, menu strony i całej nawigacji. Zaprojektowana strona ma stać się kompozycją, na której całość składa się szereg atrybutów, których konfiguracja wymaga projektowania. Oczywiście przy założeniu, że mówimy o projekcie graficznym szytym na miarę i dostosowywanym do Klienta, a nie o szablonie, jak w przypadku usług komercyjnych.
Istnieje ogromna różnica pomiędzy wrzuceniem tekstu postu na „Fejsa” a dbałym w szczegółach zamieszczaniem treści na stronie internetowej w wystylizowany i dostosowany do projektu sposób.
Należy brać pod uwagę, że w ostatnich latach boom na urządzenia mobilne wymusił tworzenie i zamieszczanie treści w odpowiedni sposób z uwzględnieniem ich poprawnego i estetycznego wyświetlania zarówno na komputerach, jak i smartfonach czy tabletach.
W przypadku wysokich oczekiwań klienckich co do stylistyki wyglądu strony na komputerach i urządzeniach mobilnych, technicy zamieszczający treści na stronie muszą wykonać odpowiednie dostosowania treści i sprawdzić taką treść na każdym z urządzeń: komputerze, tablecie, smatrfonie. Takie procesy są czasochłonne, dlatego w firmach komercyjnych dla uzyskania „optymalnego” efektu korzysta się z gotowych rozwiązań, które są tanie, nie wymagają czynnika ludzkiego, ale z drugiej strony bardzo często oszpecają stronę, deformują treści lub pozbawiają wersję mobilną strony części treści, zachowując ich rozkład. Uproszczenia zawsze mają swoją cenę. Jak każde mechaniczne i sztampowe rozwiązania, nie należą do profesjonalnych.
Zbiór niezwykle istotnych działań podejmowanych przez programistę, mających wpływ na bezkonfliktowe i szybkie wyświetlanie się strony zarówno na ekranie komputerów, jak i tabletów oraz smartfonów. Przy tym chodzi tu o wiele typów i rodzajów komputerów, tabletów, smartfonów, oraz dodatkowo o wiele typów i rodzajów popularnych przeglądarek, takich jak Chrome, Mozilla, Opera itp.
Zdarza się, że firmy komercyjne, zamiast zamieszczać zdjęcia na stronie, „wrzucają je na stronę”. Pamiętamy przypadek, w którym firma komercyjna „wrzuciła na stronę” Klientowi 20 zdjęć w formacie takim, w jakim im przesłał. Skutkiem tego stworzyli podstronę, której waga wyniosła ponad 102 MB. Podstrona ładowała się przeraźliwie długo. Klient nawet tego nie zauważył, bo jego komputer pobrał sobie za pierwszym razem z trudem wszystkie zdjęcia, a przy każdej kolejnej próbie wyświetlenia strony pobierał te zdjęcia ze swojej pamięci i wyświetlał stronę błyskawicznie. Po dokonaniu optymalizacji udało się zmniejszyć wagę podstrony ze 102 MB do niespełna 9 MB.
To, ile czasu strona się wczytuje, ile „waży”, znacząco wpływa na pozycjonowanie, jak i na utrudnienia w jej wyświetlaniu.
Powyższy przykład jest jedynie jednym z najbardziej zrozumiałych dla każdego. Istnieje jednak cały skomplikowany zespół czynników gnieżdżących się w kodzie strony, których niezoptymalizowanie przez niezadbanie lub ignorancję może doprowadzić do dwu-, a nawet trzykrotnego wydłużenia czasu ładowania się podstrony w oknie przeglądarki. Niestety to nie są odosobnione przypadki. Szacuje się, że ponad 80% stron w sieci to strony skrajnie niezoptymalizowane. To spore utrudnienie dla przeglądających, ale także wskazówka dla Google, które za takie niedostosowania obniża status strony w wyszukiwarce, często uniemożliwiając jej efektywne pozycjonowanie.
Zbiór niezwykle istotnych działań podejmowanych przez pozycjonera i programistę, mających wpływ na efektywne, bezkonfliktowe i szybkie pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, w tym głównie Google.
Tanie, komercyjne strony nie mają szans na dostosowanie do pozycjonowania, choć ich twórcy twierdzą inaczej.
Proces dostosowania strony pod pozycjonowanie może zostać wykonany jedynie ręcznie i jedynie przez kompetentnego specjalistę. Oczywiście istnieją narzędzia automatyczne, które oferują mechaniczne pseudodostosowanie. Należy jednak pamiętać, że rezultaty takiego zabiegu również będą pseudorezultatami i co najważniejsze, należy brać pod uwagę, że skoro są to masowe rozwiązania mechaniczne, to oczywiście są doskonale znane mechanizmom Google. Kiedy mechanizmy wyszukiwarki wychwycą mechaniczne pozycjonowanie, najczęściej degradują stronę, utrudniając jej pozycjonowanie.
Zbiór niezwykle istotnych działań wykonywanych przez tłumacza i pozycjonera, mających wpływ na efektywne, bezkonfliktowe i szybkie pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach zagranicznych, w tym głównie Google, np. Google.de, Google.ru. Zabiegi, jakie należy wykonać są analogiczne do zabiegów opisanych powyżej w sekcji: Pozycjonerska optymalizacja strony w zakresie jej pozycjonowania. Różnica jednak jest kluczowa w zakresie języka. O ile zabiegi dla angielskiej wersji strony będzie potrafił wykonać niemalże każdy pozycjoner z Polski, o tyle w przypadku wersji rosyjskiej czy niemieckiej bez wsparcia tłumacza to się nie powiedzie. Ponieważ są to, jak zawsze w takich przypadkach, dodatkowe koszty, najczęściej podczas cenowych negocjacji z Klientem rezygnuje się z takich dostosowań. Najczęściej jednak nikt z firmy komercyjnej stosującej takie praktyki nie poinformuje Klienta o tym, w jaki niecny sposób doszło do „cudownego” obniżenia ceny.
Wsparcie w aktualizacjach i zarządzaniu panelem do zarządzania strony, możliwość zlecania aktualizacji do wykonania przez technika firmy, konsultacje telefoniczne w razie problemów.
Pozostawienie Klienta samego sobie to powszechnie kwitnący proceder wśród firm oferujących tanie rozwiązania w zakresie tworzenia stron.
Zdecydowana większość firm komercyjnych „robi strony i wiesza je w Internecie” – potem Klient zostaje pozostawiony samemu sobie.
Według najczęstszego scenariusza, jaki słyszymy z relacji Klientów zwracających się do naszego zespołu, firmy oferujące tanie strony internetowe „robią stronę” i pozostawiają Klienta bez opieki. Próby uzyskania wsparcia w zakresie np. aktualizacji, czy jakiegokolwiek innego, trafiają w próżnię.
W usługach pozycjonowania stron – również według najczęściej relacjonowanego scenariusza przez Klientów zwracających się do naszego zespołu z prośbą o pomoc – sytuacja ma się tak samo jak w przypadku wyżej opisywanych stron www. Firma pozycjonuje, dopóki nie napotka problemów w pozycjonowaniu. Później, z uwagi na fakt, że pozycjonowanie za zaproponowaną w umowie kwotę się jej nie opłaca – porzuca Klienta. Zgodnie z umową, jeżeli firma nie osiąga efektów, Klient nie płaci. Wszystko więc odbywa się w zgodzie z umową. To nagminny proceder, opisujemy go szerzej [tutaj »].
WYJAŚNIENIE POJĘCIA
BRAK*
* Pod tym pojęciem należy rozumieć realny brak usługi, choć w rzeczywistości będzie to brak zamaskowany falsyfikatem lub substytutem.
Dla przykładu: często komercyjna firma bezpłatnie udostępnia Klientowi audyt strony. Audyt taki jest najczęściej przepiękny, kolorowy, „wypchany” wykresami i obrazkami ukazującymi różne zestawienia. Przedstawia liczby, dane, wyjaśnienia i mnóstwo szumnie brzmiących z angielska określników. Oczywiście jeżeli był to bezpłatny audyt, z pewnością został on wygenerowany przez automat do analizy powierzchownych atrybutów strony. Taki audyt żadnemu specjaliście do niczego się nie przyda, będzie bezużyteczny, i w żaden sposób nie będzie pomocny w opracowaniu przez tego specjalistę strategii pozycjonowania strony czy jej przebudowy ani jej optymalizacji. To są audyty generowane dla Klientów celem wywołania w ich wyobraźni wrażenia profesjonalności firmy komercyjnej. Profesjonalny audyt rzadko zawiera piękne obrazki i wykresy dostylizowane marketingowo, rzadko wygląda atrakcyjnie dla Klienta i prawie zawsze wymaga omówienia ze specjalistą. Powstaje w wyniku dogłębnej analizy struktur strony, przeprowadzonej przez zespół pozycjonerów i programistów, a jego opracowanie i przygotowanie wraz z poprzedzającymi badaniami i analizami z pewnością nie zajmuje 30 sekund, jak w przypadku audytów generowanych przez automaty, do których wkleja się adres www strony, a ten „wypluwa” piękny, pokolorowany „dokument PDF z audytem strony”.
Skąd się biorą aż takie różnice w cenie?
Ekspert naszego zespołu wyjaśnia
Są firmy, które oferują wykonanie strony za 390 zł, a zaraz obok druga firma ogłasza z dumą, że „strona już od 3000 zł”. O co w tym chodzi? Skąd takie różnice w cenach za stronę www? Skąd takie różnice w cenie za stronę internetową?
Wyjaśnienie różnicy nie jest proste na tyle, żeby odpowiedzieć na takie pytanie jednym zdaniem. Przyjęło się powszechnie, że strona internetowa jest tania. To naturalnie nie jest prawdą. Nie może być tanie coś, co jest w dzisiejszych czasach kluczową i najważniejszą formą reklamy każdej firmy, ważniejszą niż wizytówki, banery i szyldy.
Przecież na wizytówkach, we folderach, na banerach i szyldach reklamowych główne miejsce zajmuje strona internetowa, a ściślej: adres do niej.
Niemożliwe, aby kluczowa forma reklamy i informacji o firmie, jaką jest strona internetowa, była tańsza od banera przy drodze, szyldu reklamowego, bilboardu czy druku folderów lub nawet wizytówek firmowych.
Strona „robi największą robotę”. To ją promujemy, podajemy wszędzie. Jeżeli będzie słaba, tendencyjna, nierzetelna, taka jak inne, taka jak większość, to zwyczajnie „tej roboty nie zrobi”.
Substytuty też są nazywane stronami internetowymi
Są one jednak falsyfikatami prawdziwej strony internetowej
Czym więc jest strona internetowa?
Stroną internetową należy nazywać przemyślaną, kunsztowną prezentację firmy, opartą o skrojone na miarę przewidzianych dla niej zastosowań funkcjonalności i efektywności. To przemyślnie tworzone wspólnie z Klientem przez doświadczony i kompetentny zespół dzieło reprezentujące firmę Klienta.
Czym innym będzie zakupienie garnituru w sklepie internetowym bez zważania na rozmiar a czym innym skrojenie garnituru na miarę u krawca.
Czym innym będzie zakupienie szablonowej, najczęściej niedostosowanej do założeń i funkcji jakie ma pełnić, taniej strony internetowej, a czym innym powierzenie jej wykonania specjalistom.
Tani zamiennik strony internetowej, oparty o szablon jedynie „bogato wyglądający”, prymitywne zdjęcia sztucznie uśmiechniętych ludzi i wielkich wieżowców, których próżno szukać w naszym kraju, banalne, często zdawkowe treści – to wszystko będzie zwyczajnym falsyfikatem.
Skąd wiedzieć, jak powinna wyglądać realna strona internetowa, skoro sieć jest pełna podróbek? Kiedy producenci nabiału zaczęli podrabiać masło, wprowadzono regulację zabraniającą stosowania tej nazwy dla podróbek masłopodobnych.
Niestety, w stronach internetowych nie należy się spodziewać żadnych, a już tym bardziej temu podobnych regulacji.
Ponieważ więc wszystko zależy od tego, czy zostaniemy oszukani czy też nie damy się oszukać, do tego „skład stron” oficjalnie profesjonalnych jest powszechnie zafałszowany, jawi się tylko jedyna słuszna droga – korzystać z usług specjalistów.
Niestety, ale z poszukiwaniami prawdziwych specjalistów z zakresu stron internetowych i pozycjonowania jest analogicznie jak z poszukiwaniem specjalisty z zakresu np. stomatologii estetycznej, w zakresie której zwykły stomatolog ma jedynie niewielkie doświadczenie.
Zespół Specjalistów Otonet powstał w odpowiedzi na takie zapotrzebowanie.
Nasi eksperci na co dzień spotykają się z prośbami o wyjaśnienie tak skrajnych rozbieżności cenowych, na jakie Klienci natrafiają, usiłując wybrać najwłaściwszą ofertę.
Jak wybrać ofertę, skoro na sam pierwszy rzut oka coś tu nie gra? Idiotycznie tanie oferty stron internetowych budzą taką samą konsternację, jak wielkie, niezrozumiałe kwoty za wykonanie czegoś, co powszechnie jest postrzegane za tanie.
Skrajna banalność cenowa i wygórowana horrendalność zarówno gryzą się ze sobą, jak i wzajemnie się uzupełniają.
Rozdźwięk w cenach u jednych budzi frustrację, u innych niezrozumienie. Jedno jest wspólne. Nikt nie chce przepłacać i nikt nie chce kupić bubla za 200 zł.
To doprowadza do sytuacji, w której Klient realnie nie jest w stanie podjąć decyzji, a już tym bardziej słusznej decyzji. Do tego zaczyna analizować oferty, zdobywać wiedzę z zakresu tworzenia stron internetowych, po to, aby móc samodzielnie wycenić, ile tak naprawdę taka strona powinna kosztować i co powinna zwierać.
Kto kłamie? Ci, którzy uważają, że strona może być banalnie tania, czy ci, którzy uważają, że tania strona to bubel?
Choć wydaje nam się to niemożliwe, to jednak musimy wierzyć, że istnieje grupa Klientów, którzy pozostają zadowoleni ze strony za 390 zł.
Do naszego zespołu zwracają się firmy, które zakupiły usługę strony za kwoty od 150 – 500 zł i proszą o pomoc w przebudowie czy dostylizowaniach. Chcą zlecić pozycjonowanie takiej strony.
Niestety, w zdecydowanej większości przypadków takiej strony zwyczajnie nie da się pozycjonować metodami organicznymi, zgodnymi z wytycznymi Google, czyli takimi, jakimi pozycjonuje nasz zespół.
Taką stronę należy przebudować, najczęściej metodą jej usunięcia i stworzenia nowej. Wielu Klientów nie decyduje się na taki zabieg i jednocześnie decyduje się wówczas na skorzystanie z usług firm pozycjonujących agresywnymi metodami. Takie pozycjonowanie oczywiście kończy się w momencie wychwycenia przez Google niezgodnych z jego wytycznymi działań. Wówczas Klient ponownie zwraca się do naszego zespołu z prośbą o pomoc, bo jego strona otrzymała karę od Google i wszystkie agencje mówią mu, że jej pozycjonowanie nie jest już możliwe.
Najtańsza strona zbudowana i pozycjonowana przez specjalistów docelowo będzie tańszym rozwiązaniem niż jakakolwiek najtańsza strona komercyjna.
INNE, POWIĄZANE Z TEMATEM:
Ile kosztuje
strona internetowa?
Przedstawiamy kolejne, szeroko opracowane wyjaśnienia w tym temacie.
JAK OBSŁUGUJEMY PROJEKTY STRON INTERNETOWYCH?
Strony internetowe
Podstrona informacyjna zawierająca kolejne multum informacji w temacie stron internetowych.
z dojazdem eksperta do Klienta
BEZPOŚREDNIE, OSOBISTE WSPARCIE EKSPERTA
Dojeżdżamy do Klientów na konsultacje w sprawie stron internetowych i usług pozycjonowania.
Zasady i warunki bezpłatnych konsultacji »22
Lata doświadczenia
6
Zespołów eksperckich
11
Specjalistów
538
Klientów
Wsparcie i doradztwo
Biuro ekspertów: 510 856 606
pn. - pt.: 10:00 - 20:00 sob., niedz.: [Rozwiń»]
Wsparcie i doradztwo
Biuro techników: 510 856 605
pn., śr.: 10:00 - 20:00 wt., czw., pt.: 9:00 - 16:00 sob., niedz.: [Rozwiń»]